W związku z ogłoszeniem stanu epidemii od momentu zawieszenia zajęć
(12 marzec 2020 r.) w naszej szkole zaczęto prowadzić zajęcia zdalne, wykorzystując dostępne sposoby kształcenia na odległość.
Od ponad 4 lat w szkole funkcjonuje dziennik elektroniczny, a także G Suite (narzędzie firmy Google w chmurze obliczeniowej do pracy grupowej, w tym dysk wirtualny).
Założono następujące cele nauczania zdalnego:
- ograniczenie niepotrzebnych i obciążających nadmiernie uczniów zadań domowych, ćwiczeń i poleceń,
- realizacja podstawy programowej,
- stały monitoring zaangażowania w lekcje uczniów, a nauczycieli w pracę dydaktyczną i wychowawczą.
Ustalono następujące zasady prowadzenia zajęć:
- Każdy nauczyciel prowadzi lekcje zgodnie z podziałem godzin i o godzinie z podziału godzin.
- Lekcje odbywają się przez komunikator Skype.
- Lekcje wpisywane są do dziennika elektronicznego.
- Uczeń ma obowiązek uczestniczyć czynnie w lekcji.
- Lekcja jest w taki sposób prowadzona przez nauczyciela, żeby było możliwe wyeliminowanie zadawania prac domowych, chyba że jest to absolutnie niezbędne do realizacji podstawy programowej.
- Zajęcia praktyczne prowadzone są w formie omawiania wykonywania określonych czynności przy wykorzystaniu schematów, prezentacji czy filmów instruktażowych.
- Godziny zajęć teoretycznych, w tym religia i godziny z wychowawcą, odbywają zgodnie z planem i rozkładami materiału. Lekcje z wychowania fizycznego ograniczone są do zajęć prozdrowotnych i teoretycznych, a każde zalecenie jakiś ćwiczeń powinno zawierać pouczenie w sprawach bhp.
- Dopuszcza się dodatkowo użycie komunikatora Hangouts (komunikator firmy Google, dostępny dla każdego ucznia i nauczyciela, ponieważ wszyscy nauczyciele i uczniowie posiadają adresy gmail). Dostępny jest on z poziomu poczty gmail jak i dysku G Suite.
- Wszelkie przejawy aktywności uczniów archiwizowane są w odpowiednich folderach na dysku wirtualnym.
- O wszystkich zasadach i ustaleniach poinformowano uczniów i ich rodziców.
W ostatnim tygodniu kwietnia Powiat Niżański przekazał także szkole zakupione laptopy, które sukcesywnie przekazywane są uczniom, którzy nie mają odpowiedniego sprzętu lub w rodzinie jest kilkoro dzieci w wieku szkolnym.