19 listopada br. w naszej szkole rozpoczęto realizację szkolnego projektu edukacyjno-wychowawczego Wenusjanki i Marsjanie, który będzie trwała od listopada do marca roku szkolnego 2018/2019.Temat kosmiczny, ale bliski każdemu z nas, bo czyż jest naprawdę łatwo zrozumieć siebie nawzajem kiedypodobnoMĘŻCZYŹNI SĄ Z MARSA A KOBIETY Z WENUS?
Każda kultura, na przestrzeni dziejów, tworzyła własne wzorce kobiecości i męskości. Zawsze jednak kobiecość i męskość były ze sobą powiązane i uzupełniały się. Jan Paweł II powiedział „Kobiecość odnajduje siebie w odbiciu męskości, podczas gdy męskość potwierdza się przez kobiecość”.
Kobiet i mężczyzn nie krępują dziś sztywne role społeczne. Mamy niespotykaną wcześniej swobodę wyrażania swojej prawdziwej osobowości. Kobiety mogą dopuszczać do głosu swoją męską stronę natury, a mężczyźni kobiecą. Cieszymy się wolnością, ale ta nowa sytuacja niesie też ze sobą nowe wyzwania.Jacy są zatem współczesna kobieta i współczesny mężczyzna?
Projekt edukacyjno-wychowawczy Wenusjanki i Marsjaniejest próbą „poszukiwania zaginionej kobiecości i męskości” w nas samych oraz potrzebach i wymaganiach współczesnego świata.
Skierowany jest do wszystkich uczniów naszej szkoły, którzy indywidualnie, poprzez uczestnictwo w konkursach/zajęciachedukacyjno-wychowawczych organizowanych przez nauczycieli oraz wychowawców pracują na swój sukces, którym jest, oprócz rozwijania samych siebie i zabawy, udział w integracyjnej wycieczce –jak co roku zwieńczającej projekt. Koordynatorkami projektu są pp. Monika Reichert i Alina Wołoszyn, natomiast wychowawcy klas i nauczyciele stanowią zasadniczą część jego realizacji.
Projekt rozpoczął się przygotowaniem w holu szkoły, przez p. Monikę Reichert wraz z uczniami klasy II TH i III TH, wystawki informacyjnej i propagującej projekt. Przygotowana została również audycja dotycząca projektu i odczytana przez Przewodniczącą SU – Julię Potoczną (III TH) oraz Monikę Nowakowską (III TH).