PROJEKT UNIJNY
Wdrożenie i
Certyfikacja Systemu Zarządzania Jakością
oraz podniesienie atrakcyjności i jakości kształcenia zawodowego.
Na całkowitą długość drogi zatrzymania się pojazdu mają wpływ trzy elementy: Zauważenie przeszkody - czas reakcji kierującego; etap ten jest różny dla konkretnego kierującego i średnio wynosi około 0,7 -0,8 s, Reakcja - czas potrzebny na zadziałanie układu hamulcowego – około 0,2 s, Efektywna droga hamowania - jej czas i długość zależą bezpośrednio od początkowej prędkości jazdy, licząc od momentu rozpoczęcia hamowania.
Od momentu zauważenia przeszkody do czasu naciśnięcia pedału hamulca mija około 1 sekundy; w tym czasie pojazd jadący z prędkością 50 km/h przebywa drogę wynoszącą niecałe 14 m, a z prędkością 130 km/h aż 36 m. Orientacyjną drogę zatrzymania przy nawierzchni asfaltowej, różnych stanach jezdni i różnej prędkości pojazdu przedstawiają poniższe wykresy. Kierujący pojazdem jest obowiązany hamować w sposób niepowodujący zagrożenia ruchu drogowego lub jego utrudnienia. Używając hamulca nie należy wciskać go z całą siłą, gdyż można zablokować koła samochodu i wpaść w niekontrolowany poślizg.
|
ZESPÓŁ SZKÓŁ w Rudniku nad Sanem - Wdrożenie i Certyfikacja Systemu Zarządzania Jakością oraz podniesienie atrakcyjności i jakości kształcenia zawodowego. |
Projekt i admin Waldemar Pisarski |